Filtr cząstek stałych - nazywany w skrócie DPF (ang. diesel particulate filter), GPF (ang. gasoline particulate filter) lub FAP (fr. filtre à particules), montowany w układach wydechowych aut z silnikami wysokoprężnymi, ma za zadanie oczyszczać spaliny z cząstek stałych i sadzy. To przestrzenna struktura o bardzo dużej całkowitej powierzchni ścianek. Cząstki sadzy osiadają na porowatych ściankach lub włóknach, wykonanych z metalu, materiałów ceramicznych lub specjalnego papieru (tylko w przypadku filtrów jednorazowych). Wydajność prawidłowo działającego filtra zawiera się w przedziale od 85% do 100%, co oznacza, że do atmosfery przedostaje się nie więcej niż 15% pierwotnej zawartości zanieczyszczeń w fazie stałej. W skrócie – filtr dba o środowisko, nie powodując zanieczyszczeń w postaci sadzy i cząstek stałych.
Nasza Firma RG-Auto posiada jedyną w Polsce maszynę DPF Master Flash PROFESSIONAL do czyszczenia filtrów DPF FAP i KAT.
Wykonuję usługę czyszczenia na najwyższym poziomie - gwarantuję 100% zrealizowanej usługi i skuteczności filtra.Urządzenie do regeneracji filtrów DPF/FAP/GPF i katalizatorów Umożliwia przywrócenie pierwotnej wydajności filtra (do 99%) przez usunięcie pozostałości pyłu PM10, ceru i nagaru oleju bez ingerencji mechanicznej. Urządzenie posiada zintegrowany system suszenia filtrów oraz możliwość dokonania pomiarów w środowisku suchym.
Dlaczego my?
Posiadamy dostęp do najnowocześniejszej technologii regeneracji DPF Master Flash PROFESSIONAL, która zapewnia bezpieczeństwo i najwyższą jakość w porównaniu do innych metod regeneracji. Regenerujemy różnego rodzaju filtry, także z normami emisji EURO 6 do samochodów osobowych, ciężarowych, autobusów i innych pojazdów.
Jak wygląda regeneracja filtrów
Zapchany filtr DPF/FAP należy najpierw zdemontować z układu wydechowego w samochodzie i wysłać do nas kurierem lub przyjechać osobiście. Następnie filtr do regeneracji poddawany jest oględzinom w naszej firmie - w tym celu konieczne jest wykonanie:
- Sprawdzenie przyczyn problemu
- Ocena fizycznej sprawności filtra (pęknięcia ceramiki, stopione kanaliki filtracyjne, pęknięta obudowa)
- Ocena stopnia niedrożności filtra
Jeśli filtr został zakwalifikowany jako nadający się do regeneracji trafia on do maszyny DPF Master Flash PROFESSIONAL nadzorowanej elektronicznie maszyny, służącej do regeneracji filtrów DPF, FAP i katalizatorów.
- filtr poddawany jest pierwszemu etapowi czyszczenia - pod bardzo dużym ciśnieniem tłoczona jest przez filtr woda z detergentami. Ponieważ jest to pierwszy etap, nagromadzenie zanieczyszczeń największe, ciśnienie w stosunku do możliwości urządzenia jest najmniejsze, a przepływ płynu czyszczącego jest odwrotny do kierunku przepływu spalin.
- drugi etap polega na odwróceniu kierunku przepływu wody i kontynuowaniu elektronicznego nadzoru procesu. Na podstawie odczytów z czujników w maszynie serwisant jest w stanie ocenić jak skuteczny jest proces czyszczenia.
- trzeci etap cyklu jest to ponowne czyszczenie w kierunku przeciwnym do przepływu spalin. Standardowo na tym etapie regeneracja jest zakańczana, jeśli jednak wydruki z sond i czujników nie są porównywalne lub identyczne z odczytami z nowego filtra, cały proces jest powtarzany.
- przygotowanie filtra przed wysyłką zwrotną zamyka się w jego suszeniu i przygotowywaniu dokumentacji dla naszego Klienta. Suszenie odbywa się za pomocą sprężonego powietrza o stosunkowo niskiej temperaturze (w celu ochrony przed uszkodzeniem termicznym wkładu), a dokumentacja zawiera wydruki sprzed i po regeneracji.
Realizujemy czyszczenie filtrów DPF i FAP zarówno dla klientów indywidualnych w sprzedaży detalicznej jak również podejmujemy współpracę z serwisami i warsztatami w zakresie realizacji większych, systematycznych zleceń.
Gwarancja 12 miesięcy na DPF FAP oraz katalizatory. Jesteśmy pewni jakości jaką Państwo oferujemy, dlatego udzielamy aż rocznej gwarancji na wykonywane w naszej firmie regeneracje.
Nasza firma RG-Auto posiada niezbędne doświadczenie w zakresie regeneracji podzespołów samochodowych i czyszczenia filtrów.
Katalizatory i filtry DPF FAP - dlaczego nie warto ich usuwać?
1. Jest to nielegalne
2. Obniża wartość pojazdu
3. Sterownik nie zapala kontrolki CHECK i nie wchodzi w tryb awaryjny co docelowo:
- naraża nas na kosztowne naprawy
- skutkuje kłopotami w układzie wtryskowym
- utrudnia diagnostykę rzeczywistych problemów
- zagraża bezpieczeństwu
- powoduje utratę homologacji
- powoduje uszkodzenie turbosprężarki
KontaktRG-Auto Rafał Gesing 39-300 Mielec, ul. Nowa 43H tel. 535 892 913 audik40@interia.plNIP: 8172057355 REGON: 367145441 |
---|